Δείτε το από άλλη γωνία

6 πράγματα που δεν θα έτρωγε ποτέ μία διατροφολόγος

Ρωτήσαμε την Εκάβη Γεωργουσοπούλου, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο, Msc, PhD c., ποια τρόφιμα όχι απλώς θα συνιστούσε στους πελάτες της να μην καταναλώνουν, αλλά δεν θα τα έτρωγε ποτέ ούτε η ίδια! Διαβάστε τι μας είπε.

6 πράγματα που δεν θα έτρωγε ποτέ μία διατροφολόγος
Εκάβη Γεωργουσοπούλου
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Msc, PhD c.


Τα τελευταία χρόνια γίνεται πολύς λόγος για τις τροφές που έχουν ευεργετικές ιδιότητες για τον οργανισμό μας, τα λεγόμενα superfoods, που υπόσχονται θεαματικά αποτελέσματα στη σιλουέτα μας και βέλτιστη υγεία. Ελάχιστα, όμως, είναι γνωστά για τα τρόφιμα που καταστρέφουν όλη αυτή την προσπάθεια για σωστή διατροφή, γεμίζουν με τοξίνες τον οργανισμό και αυξάνουν την πιθανότητα εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων. Αν και πολλά τρόφιμα θα μπορούσαν να μπουν σε αυτή τη λίστα, δεν είναι εφικτό να αποφύγουμε όλους τους κινδύνους!

Η Εκάβη Γεωργουσοπούλου, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Msc, PhD c., απόφοιτος Χαροκοπείου Παν/μίου, μας παρουσιάζει τις 6 τροφές που αποφεύγει να καταναλώσει και τους λόγους, οι οποίοι σίγουρα θα σας βάλουν σε σκέψεις:

  

1. Οποιοδήποτε τηγανητό τρόφιμο, λόγω της αυξημένης συγκέντρωσης trans λιπαρών οξέων. Τα trans λιπαρά οξέα λόγω της δομής τους προάγουν την πρώιμη αθηροσκλήρωση στα αγγεία, συνεπώς σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου.

2. Ωμό αλάτι, γιατί έχει καταγραφεί από ερευνητές πως είναι αυτό που έχει τη χειρότερη επίδραση στην αρτηριακή πίεση. Επιπλέον, είναι γνωστό ότι όλοι όσοι κατοικούν στις χώρες του δυτικού κόσμου καταναλώνουν 4 φορές περισσότερο αλάτι από την απαραίτητη καθημερινή αναγκαία ποσότητα. 

3. Ξηρούς καρπούς που δεν έχουν αποθηκευτεί με το βέλτιστο τρόπο, λόγω της αυξημένης πιθανότητας να περιέχουν αφλατοξίνες. Οι αφλατοξίνες είναι καρκινογόνες ουσίες που παράγονται από μύκητες υπό συνθήκες υγρασίας.


4. Λευκή ζάχαρη γιατί προκαλεί πολύ απότομη αύξηση της γλυκόζης στο αίμα, που με τη σειρά της ενεργοποιεί την υπερβολική έκκριση ινσουλίνης από το πάγκρεας. Η διαδικασία αυτή αυξάνει τις πιθανότητες εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη στο μέλλον.

5. Φρουκτόζη σε μεγάλες δόσεις (είτε ως γλυκαντική ουσία, είτε μέσω της κατανάλωσης φρουτοχυμών), γιατί ενοχοποιείται για τη συσσώρευση επικίνδυνου λίπους στο ήπαρ και την κεντρική παχυσαρκία.

6. Ελλιπώς μαγειρεμένο κρέας, γιατί αποτελεί την πρώτη αιτία μόλυνσης από το Toxoplasma gondii, που προκαλεί τη γνωστή σε όλους τοξοπλάσμωση, μόλυνση που είναι απειλητική για τη γονιμότητα και ακόμα και τη ζωή του πάσχοντος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δείτε το από άλλη γωνία

O μεσημεριανός υπνάκος ρίχνει την αρτηριακή πίεση

Μια νέα επιστημονική έρευνα έχει καλά νέα για όσους έχουν τη συνήθεια να απολαμβάνουν έναν σύντομο ύπνο το μεσημέρι, καθώς διαπίστωσε πως ο μεσημεριανός ύπνος ρίχνει την πίεση.

Δείτε το από άλλη γωνία

H διαλείπουσα νηστεία είναι όντως πιο αποτελεσματική από την υποθερμιδική δίαιτα;

Αν και χρησιμοποιούνταν από την αρχαιότητα, μόλις πριν μερικά χρόνια οι επιστήμονες αποφάσισαν να το εξετάσουν πιο συστηματικά, να μελετήσουν δηλαδή το κατά πόσο η παρατεταμένη αποχή από το φαγητό μπορεί να επιφέρει μεταβολικά ή άλλα οφέλη στον ανθρώπινο οργανισμό. Τι ισχύει λοιπόν σχετικά με τη διαλείπουσα νηστεία;

Δείτε το από άλλη γωνία

Έτοιμοι για παραλία με ασκήσεις για κάψιμο λίπους στο σπίτι!

Θέλετε να μειώσετε το σωματικό βάρος σας αλλά δεν έχετε χρόνο για να πάτε στο γυμναστήριο; Ευτυχώς για εσάς υπάρχουν κάποιες ασκήσεις που είναι ιδανικές για κάψιμο λίπους και μπορεί κανείς εύκολα να τις κάνει στο σπίτι, χωρίς ειδικό εξοπλισμό.