Τόπος συνάντησης για εμάς που πιστεύουμε
πως τα εμπόδια είναι για να τα υπερπηδάς,
όχι για να σε σταματούν. Που σκεφτόμαστε θετικά,
αναλαμβάνουμε δράση και συμμετέχουμε σε ό τι μας αφορά.

Όταν δεν ξέρουμε, ρωτάμε

18 Δεκεμβρίου 2017, 11:30

Το δικό σας αυτοκίνητο τηρεί τα ευρωπαϊκά πρότυπα ρύπων;

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, στην προσπάθειά της να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε όλοι, επιβάλλει, εδώ και 25 χρόνια, ολοένα και πιο αυστηρά στάνταρντ στα όρια εκπομπής ρύπων για τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στις ευρωπαϊκές πόλεις. Το να γνωρίζετε αν το αυτοκίνητό σας (είτε είναι βενζινοκίνητο είτε ντίζελ) ανταποκρίνεται στα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπής ρύπων είναι σήμερα πιο σημαντικό από ποτέ.
Από το 1992, που οι καταλυτικοί μετατροπείς έγιναν υποχρεωτικοί για όλα τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη, τα πρότυπα εκπομπής ρύπων έχουν γίνει πολύ πιο αυστηρά για όλα τα οχήματα. Και η προσπάθεια αποδίδει: σήμερα χρειάζονται περίπου 50 νέα αυτοκίνητα για να παράξουν τους ρύπους που παρήγαγε ένα μόνο αυτοκίνητο τη δεκαετία του 1970! 

Παρακάτω, παρουσιάζονται τα όρια για την εκπομπή ρύπων σύμφωνα με τα νέα πρότυπα της EE (Euro 6), για κάθε κατηγορία κινητήρα: 

Τι ισχύει για τα ντίζελ αυτοκίνητα;

  • Μονοξείδιο του άνθρακα (CO): 0,5 γρ./χλμ.
  • Αιωρούμενα σωματίδια (PM): 0,005 γρ./χλμ.
  • Οξείδια του αζώτου (NOx): 0,08 γρ./χλμ.
  • Συνδυασμένες εκπομπές υδρογονανθράκων και 
  • οξειδίων του αζώτου (HC+NOx): 0,17 γρ./χλμ.

Τι ισχύει για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα;

Στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα δεν θα υπάρξει μείωση στους ρύπους σε σχέση με το προηγούμενο πρότυπο (Euro5), αφού το νέο πρότυπο Euro6 ισχύει μόνο για τους ρύπους των ντίζελ. 

Οπότε τα όρια για τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα είναι:
  • CO: 1.0 γρ./χλμ.
  • THC (τετραϋδροκανναβινόλη): 0.10 γρ./χλμ
  • NMHC (υδρογονάνθρακες εκτός μεθανίου): 0.068 γρ./χλμ
  • NOx: 0.06 γρ./χλμ.
  • PM: 0.005 γρ./χλμ. 
Βάσει των κανονισμών της ΕΕ, οι κατά τόπους Αρχές θα πρέπει να καταστρώσουν σχέδια μείωσης των επικίνδυνων εκπομπών ρύπων και να δημιουργήσουν «ζώνες καθαρού αέρα». Η Γαλλία και η Βρετανία, για παράδειγμα, προσπαθούν ήδη να κινηθούν προς αυτό το στόχο εφαρμόζοντας «δακτυλίους» σε επιβαρυμένες αστικές περιοχές, οι οποίοι επιτρέπουν την είσοδο των πιο ρυπογόνων οχημάτων μόνο σε συγκεκριμένες ώρες ή ημέρες ή επιβάλλουν στα οχήματα αυτά να καταβάλουν κάποιο αντίτιμο για να περάσουν. 

Αξίζει να σημειωθεί, ότι τα παραπάνω όρια θα περιορίζονται όλο και περισσότερο μέσα στα επόμενα χρόνια, ενώ ο στόχος της ΕΕ είναι να απαγορευτούν εντελώς οι πωλήσεις νέων βενζινοκίνητων και ντίζελ οχημάτων μέχρι το 2040, με στόχο την ακόμα μεγαλύτερη βελτίωση της ποιότητας του αέρα που αναπνέουμε.

Είναι το αυτοκίνητό μου «καθαρό»;

Με βάση τον παρακάτω πίνακα και την ημερομηνία κατασκευής του αυτοκινήτου σας, μπορείτε να έχετε μια πρώτη εικόνα σε σχέση με το ποια ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών ρύπων καλύπτει. Για να βεβαιωθείτε, ωστόσο, καλό θα είναι να επικοινωνήσετε απευθείας με τον κατασκευαστή του.

Πρότυπο         Ημερομηνία κατασκευής

Euro 1              1 Ιουλίου 1992 
Euro 2              1 January 1996 
Euro 3              1 January 2000 
Euro 4              1 January 2005 
Euro 5              1 September 2009 
Euro 6              1 September 2014 

Η άποψή σας;

comments powered by Disqus
Ο λόγος ύπαρξης αυτού του ιστότοπου είναι να γίνεται συζήτηση, να ακούγονται γνώμες , να μοιράζονται προβληματισμοί. Εδώ λοιπόν, περιμένουμε τη δική σας άποψη. Προσπαθήστε το σχόλιό σας να είναι σύντομο και κατανοητό και να σέβεται τους συνομιλητές σας και τους αναγνώστες γενικά. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράφουμε υβριστικά σχόλια.