Εξυπνότεροι στα καθημερινά

Πρέπει να κοιμόμαστε το μεσημέρι;

Το καλύτερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε το μεσημεράκι, ακόμα και στο γραφείο, είναι να ρίξετε έναν υπνάκο. Ίσως ο εργοδότης σας να μην ενθουσιάζεται με την ιδέα, αλλά η επιστήμη έχει πάρει θέση !

Πρέπει να κοιμόμαστε το μεσημέρι;

Υπάρχει τίποτα πιο αναζωογονητικό από έναν υπνάκο στον καναπέ το μεσημεράκι της Κυριακής; Αν και ακούγεται σαν το πιο απλό πράγμα στον κόσμο που ο περισσότερος κόσμος απολαμβάνει όποτε μπορεί (δηλαδή κυρίως τα Σαββατοκύριακα και στις διακοπές), η μεσημεριανή σιέστα είναι κάτι αρκετά πολύπλοκο που η επιστήμη έχει μελετήσει επισταμένως. 

Πόση διάρκεια πρέπει να έχει η μεσημεριανή σιέστα; 

Όπως είναι γνωστό, ο ύπνος χωρίζεται σε στάδια ή κύκλους που έχουν διάρκεια από 90 έως 120 λεπτά. Παίρνοντας σαν βάση αυτούς τους κύκλους, οι επιστήμονες έχουν καταλήξει ότι η διάρκεια του μεσημεριανού ύπνου σχετίζεται άμεσα με την επίδρασή του στη διάθεσή μας. Έτσι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που δημοσιεύτηκε στη Wall Street Journal: 

  • Eάν ο στόχος είναι να αυξήσουμε το επίπεδο της εγρήγορσης, 10 έως 20 λεπτά ύπνου είναι όσο χρειάζεστε για να επιστρέψετε ξεκούραστοι στις υποχρεώσεις σας. 
  • Εάν όμως θέλουμε να δώσουμε στον εγκέφαλο τη δυνατότητα να επεξεργαστεί γνωστικές πληροφορίες και να τονώσουμε τη λειτουργία της μνήμης, τότε χρειαζόμαστε μία ώρα ύπνου. Το μειονέκτημα σ΄αυτή την περίπτωση είναι ότι θα νιώθουμε λίγο σαν… μεθυσμένοι όταν ξυπνήσουμε.
  • Για έναν ολοκληρωμένο κύκλο ύπνου, θα πρέπει να αφιερώσουμε στη μεσημεριανή σιέστα 90 λεπτά. Αυτός ο ύπνος αυξάνει τη δημιουργικότητα, βελτιώνει τη μνήμη και βοηθάει να εμπεδώσουμε γνώσεις που αποκτήθηκαν νωρίτερα. 


Ποια είναι η καλύτερη ώρα να ρίξω έναν υπνάκο;

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η ιδανική ώρα για το μεσημεριανό ύπνο είναι μεταξύ 1 και 4 μ.μ. Εάν πέσετε για ύπνο αργότερα, είναι πιθανόν να δυσκολευτείτε να κοιμηθείτε το βράδυ. 

Αλλά τις καθημερινές, τι γίνεται;

Παρόλο που κανένας εργοδότης δεν θα ενθουσιαζόταν στην ιδέα να δει τους υπαλλήλους του να παίρνουν έναν υπνάκο εν ώρα εργασίας, οι επιστήμονες εκτιμούν ότι εάν αρχίσουμε να κοιμόμαστε στο χώρο της δουλειάς μας, τα πλεονεκτήματα θα είναι σημαντικά, τόσο για την υγεία όσο και για την παραγωγικότητά μας. Ήδη μεγάλες εταιρείες στις ΗΠΑ, όπως η Google και η Huffington Post έχουν εγκαταστήσει στους χώρους εργασίας καρέκλες σχεδιασμένες ειδικά για έναν γρήγορο μεσημεριανό ύπνο. Οι καρέκλες αυτές κοστίζουν από 8,995 έως 12,985 δολάρια, όμως προφανώς οι εργοδότες θεωρούν πως είναι μια καλή επένδυση, καθώς φαίνεται να αυξάνει την αποτελεσματικότητα των υπαλλήλων!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εξυπνότεροι στα καθημερινά

Οικονομικά για νέα ζευγάρια

Μία μεγάλη πηγή προβλημάτων σε μία συγκατοίκηση ή σε έναν γάμο είναι τα οικονομικά και η διαχείρισή τους. Ωστόσο, με σωστή επικοινωνία και συνεργασία μπορούν τα δύο πορτοφόλια να γίνουν ένα, εξασφαλίζοντας την ευημερία στη σχέση.

Εξυπνότεροι στα καθημερινά

Τράκαρες με όχημα που ήταν ανασφάλιστο; Μάθε ακριβώς τι πρέπει να κάνεις

Οδηγείς, κορνάρεις, τρακάρεις! Κατεβαίνεις να ανταλλάξεις στοιχεία με τον οδηγό και ανακαλύπτεις ότι το όχημα είναι ανασφάλιστο. Και τώρα τι;

Εξυπνότεροι στα καθημερινά

Τι πρέπει να προσέξεις όταν πίνεις αλκοόλ το καλοκαίρι;

Καλοκαιράκι σημαίνει διακοπές, ξεγνοιασιά και φυσικά ευκαιρίες για να το ρίξεις έξω και να πιείς και ένα ποτό παραπάνω. Τι πρέπει όμως να προσέξεις όταν πίνεις αλκοόλ και ειδικά το καλοκαίρι;