Όταν δεν ξέρουμε, ρωτάμε

Γδυθείτε, κάνει καλό.

Μπορεί η βιομηχανία εσωρούχων να δυσαρεστηθεί, αλλά το να κοιμόμαστε γυμνοί είναι το καλύτερο για την υγεία μας.

Γδυθείτε, κάνει καλό.

Πιτζάμες, νυχτικά, νεγκλιζέ, μποξεράκια, εσώρουχα ανδρικά και γυναικεία κάθε τύπου… καταιγισμός προτάσεων για το τι θα πρέπει να φορέσουμε για να κοιμηθούμε, για να είμαστε άνετα, για να αρέσουμε στον/στη σύντροφό μας, για να μην κρυώσουμε. Ώρα να το δούμε αλλιώς!

Σύμφωνα με τον λαϊκό θρύλο, ακόμη και η σεξοβόμβα Μέριλιν Μονρόε στο κρεβάτι φορούσε μόνο το αγαπημένο της άρωμα. Και, μεταξύ μας, η ριγέ πιτζάμα μπορεί να θεωρηθεί σέξι μόνο όταν τη φοράει ένα «μυθικό» πρόσωπο, όπως ο Don Draper. Η συζήτηση όμως εδώ δεν αφορά στο τι είναι ή δεν είναι, στερεοτυπικά, σέξι. Αφορά σε σοβαρούς λόγους για τους οποίους το να κοιμάται κανείς γυμνός, χωρίς πιτζάμα, χωρίς εσώρουχα, είναι ωφέλιμο, τόσο για την ποιότητα του ύπνου, όσο και για την υγεία.

Ας δούμε μερικούς:

  1. Εξασφαλίζουμε καλύτερη ποιότητα ύπνου, χωρίς ρούχα που τσαλακώνονται, λάστιχα που σφίγγουν, μπανέλες, ή κορδόνια που μπερδεύονται στα σεντόνια μας. Κοιμόμαστε ανενόχλητοι, άρα κοιμόμαστε καλύτερα, βαθύτερα, με αποτέλεσμα μεγαλύτερο όφελος για την υγεία μας.
  2. Η επιδερμίδα μας είναι πιο ευτυχής γιατί αναπνέει ελεύθερα. Σκεφτείτε ότι, κατά τη διάρκεια του μεγαλύτερου μέρους του 24ωρου, οι μασχάλες, τα πόδια, τα γεννητικά μας όργανα βρίσκονται περιορισμένα κάτω από αρκετές στρώσεις ρουχισμού. Όταν κοιμόμαστε γυμνοί, επιτρέπουμε στην επιδερμίδα μας να αναπνεύσει, πράγμα που περιορίζει τον κίνδυνο δερματολογικών παθήσεων, όπως π.χ. οι μυκητιάσεις.
  3. Ερχόμαστε σε επαφή με την επιδερμίδα του/της συντρόφου μας, γεγονός που μας κάνει να νιώθουμε καλύτερα, ενώ παράλληλα οδηγεί σε πιο ενεργή σεξουαλική ζωή. Όλα τα παραπάνω βοηθούν στην απελευθέρωση μεγάλων ποσοτήτων οξυτοκίνης, γνωστής και ως ορμόνης του έρωτα και της αγάπης. 
  4. Βοηθάμε τη ρύθμιση της κορτιζόλης, χημικής ουσίας που παράγεται στο σώμα μας και που μπορεί να γίνει βλαβερή, αν δε ρυθμίζεται σωστά. Όταν κοιμόμαστε γυμνοί, η θερμοκρασία του σώματος βρίσκεται στο ιδανικό επίπεδο για την παραγωγή κορτιζόλης. Όταν κοιμόμαστε σε συνθήκες υπερθέρμανσης, τα επίπεδα της κορτιζόλης παραμένουν υψηλά ακόμη κι αφού ξυπνήσουμε. Αυτό μπορεί να προκαλέσει αυξημένο άγχος, επιθυμία για κατανάλωση junk food, αύξηση του σωματικού βάρους κ.α.
  5. Όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος που κοιμόμαστε παραμένει στους 21 βαθμούς Κελσίου, ο οργανισμός μας ρυθμίζει καλύτερα τη μελατονίνη και τα επίπεδα της αυξητικής ορμόνης. Οι δυο αυτές ορμόνες βοηθούν, μεταξύ άλλων, στην αντιγήρανση και είναι απαραίτητες για την καλή μας υγεία. Όταν κοιμόμαστε ντυμένοι, το σώμα μας ζεσταίνεται, αποτρέποντας τη σωστή χρήση των ορμονών από τον οργανισμό, άρα… γερνάμε πιο γρήγορα!

Όσο δελεαστικό λοιπόν κι αν σας φαίνεται να αποκοιμηθείτε με τα ρούχα στον καναπέ, όσο κι αν επιμένουν οι ταινίες και τα σίριαλ να προβάλουν ηρωίδες που ξυπνούν με το σουτιέν και όσο σέξι κι αν σας φαίνεται το εφαρμοστό εσώρουχο του άντρα στη διαφήμιση, σκεφτείτε δυο φορές πριν πέσετε για ύπνο. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Όταν δεν ξέρουμε, ρωτάμε

Αποταμίευση για το Παιδί: Eγγυημένο Kεφάλαιο για Σπουδές

Την ημέρα που αποφάσισες να γίνεις γονιός ήξερες ότι θέλεις να προσφέρεις στο παιδί σου ασφάλεια και σιγουριά για το μέλλον. Ήξερες επίσης ότι για να είναι αυτό εφικτό θα πρέπει να ξεκινήσεις από σήμερα να φροντίζεις για το αύριο του παιδιού σου.

Όταν δεν ξέρουμε, ρωτάμε

ΚΟΚ για Ποδήλατα: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

To ποδήλατο έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και πολλοί πλέον επιλέγουν να μετακινούνται με ποδήλατο, παντού: στις πόλεις και την ύπαιθρο. Πόσοι όμως γνωρίζουν τι έχει αλλάξει στον ΚΟΚ για τα ποδήλατα, ποια είναι τα νέα σήματα και ποια τα πρόστιμα;

Όταν δεν ξέρουμε, ρωτάμε

Ρωτήσαμε τη δερματολόγο: Τι ισχύει τελικά για την έκθεση στον ήλιο;

Ήρθε το καλοκαίρι και δεν βλέπεις την ώρα να απολαύσεις τη ζεστασιά του ήλιου και να αυξήσεις τα επίπεδα της βιταμίνης D στον οργανισμό σου; Πριν το κάνεις συμβουλεύσου τον δερματολόγο!