Εξυπνότεροι στα καθημερινά

7 καθημερινές συνήθειες για καλύτερη υγεία

Υιοθετώντας όλες ή έστω και μία από τις συνήθειες αυτές, βελτιώνουμε την ποιότητα της ζωής μας και ενισχύουμε την υγεία μας.

7 καθημερινές συνήθειες για καλύτερη υγεία
Δεν είναι τόσο δύσκολο όσο ακούγεται, να φροντίσουμε τη διατροφή, τη φυσική κατάσταση και την ψυχολογία μας. Αρκεί να βάλουμε στο καθημερινό μας πρόγραμμα 7 μικρές συνήθειες που μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στην ποιότητα της ζωής μας.

1. Μια βόλτα στη φύση

Έρευνες έχουν δείξει πως όταν είμαστε σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον, έχουμε λιγότερο στρες, καλύτερη μνήμη, γινόμαστε πιο δημιουργικοί και νιώθουμε καλύτερα για τον εαυτό μας.

2. Συντροφιά με φίλους και συγγενείς

Όπως αναφέρει στο βιβλίο του, Stumbling on Happiness, ο καθηγητής ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο Χάρβαρντ, Ντάνιελ Γκίλμπερτ, η οικογένεια και οι φίλοι μας είναι από τους πιο σημαντικούς πυλώνες της ευτυχίας. Ο ίδιος μάλιστα προσθέτει πως «οτιδήποτε άλλο πιστεύουμε ότι μας κάνει ευτυχισμένους δεν είναι στην πραγματικότητα τίποτα άλλο από τρόποι με τους οποίους ελπίζουμε ότι θα εξασφαλίσουμε περισσότερους φίλους». Η παρέα με αγαπημένους ανθρώπους μας εξασφαλίζει καλύτερη υγεία, μακροζωία και καλύτερη ποιότητα ζωής.

3. Σταθερό πρόγραμμα ύπνου

Η έλλειψη αλλά και η κακή ποιότητα του ύπνου βάζει σε κίνδυνο την υγεία μας, αφού αυξάνει τις πιθανότητες να αρρωστήσουμε και να παχύνουμε, αλλά και μας κάνει πιο νευρικούς, αρνητικούς και αναποφάσιστους. Ένα από τα πιο απλά «κόλπα» για να εξασφαλίσουμε καλό ύπνο είναι να φροντίσουμε να πέφτουμε στο κρεβάτι μας κάθε βράδυ την ίδια ώρα. Εντάξει, θα υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, κανείς δεν είπε ότι πρέπει να στερηθούμε την κοινωνική ζωή για χάρη του ύπνου (άλλωστε και οι φίλοι μας κάνουν καλό, βλέπε πιο πάνω), όμως ο στόχος θα πρέπει να είναι να ακολουθούμε ένα όσο το δυνατόν πιο σταθερό πρόγραμμα.

4. Χρήση αντιηλιακού

Προσθέτοντας την αντιηλιακή κρέμα στην καθημερινή ρουτίνα ομορφιάς σας, όχι μόνο το καλοκαίρι αλλά στη διάρκεια όλου του χρόνου, συμβάλλετε σημαντικά στην πρόληψη μιας από τις πιο συχνές μορφές καρκίνου, αυτής του δέρματος. Επιπλέον, θα φαίνεστε νεότεροι, αφού η ηλιακή ακτινοβολία είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες πρόωρης γήρανσης.

5. 30 λεπτά άσκησης

Δεν χρειάζεται να αποκτήσετε ετήσια συνδρομή σε γυμναστήριο ούτε να κάνετε εικονικά χιλιόμετρα πάνω στο διάδρομο ή το στατικό ποδήλατο για να είστε fit και υγιείς. Τριάντα λεπτά έντονης (ή εξήντα λεπτά μέτριας έντασης) άσκησης την ημέρα είναι ό,τι χρειάζεται ο μέσος άνθρωπος για να διατηρείται σε καλή φυσική κατάσταση. Η γυμναστική μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης πολλών μορφών καρκίνου, βελτιώνει την υγεία της καρδιάς και ανεβάζει τη διάθεση. Προσπαθήστε να βρείτε μια φυσική δραστηριότητα, όπως για παράδειγμα το περπάτημα, ή ένα σπορ που πραγματικά σας διασκεδάζει. Έτσι, έχετε περισσότερες πιθανότητες να το βάλετε στην καθημερινότητά σας και λιγότερες να το εγκαταλείψετε σύντομα.

6. Αποχαιρετισμός στη ζάχαρη

Στην πραγματικότητα, είναι εντελώς αδύνατον να μην καταναλώνουμε καθόλου ζάχαρη αφού είναι κρυμμένη σε δεκάδες τροφές –ακόμα και σε κάποιες που δεν τρώμε για γλυκό, όπως οι τυποποιημένοι χυμοί, οι έτοιμες σάλτσες, οι μπάρες δημητριακών κ.α. Ωστόσο, μπορούμε να  αποφύγουμε μια αρκετά σημαντική ποσότητα ζάχαρης, αν για παράδειγμα, αρχίσουμε να πίνουμε τον καφέ μας σκέτο, να προτιμάμε φρούτο αντί για γλυκό μετά το φαγητό και νερό αντί για αναψυκτικό. Γιατί όμως να στερήσουμε από τον εαυτό μας αυτή τη γλυκιά απόλαυση; Το πρόβλημα με τη ζάχαρη είναι ότι δεν προκαλεί μόνο τερηδόνα στα δόντια και έξτρα κιλά στο σώμα. Σύμφωνα με έρευνα αμερικανών επιστημόνων, η ζάχαρη είναι σχεδόν «τοξική» για τον οργανισμό, προκαλεί φθορές στα όργανα και επηρεάζει τη φυσιολογική λειτουργία των ορμονών. 

7. Σπιτικό φαγητό

Ακόμα και μια απλή σαλάτα μπορεί να είναι στην πραγματικότητα μια… θερμιδική βόμβα με πράσινο περιτύλιγμα, εάν κολυμπάει σε μια σάλτσα πλούσια σε λιπαρά και σε ζάχαρη όπως συνήθως οι σαλάτες που τρώμε στα fast food και τα εστιατόρια. Ο μόνος τρόπος για να είμαστε σίγουροι ότι τα φαγητά μας είναι φτιαγμένα από φρέσκιες πρώτες ύλες και μαγειρεμένες με υγιεινές μεθόδους είναι να τα ετοιμάζουμε μόνοι σας. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εξυπνότεροι στα καθημερινά

Παιδί στο αυτοκίνητο. Βάλτε μπρος ασφαλώς!

Η ασφάλεια των παιδιών σίγουρα αποτελεί προτεραιότητα για κάθε γονέα, όμως τα στοιχεία δείχνουν πως δυστυχώς πολλοί γονείς αγνοούν τους βασικούς  κανόνες ασφαλείας αλλά και τι ακριβώς προβλέπει η νομοθεσία και ο ΚΟΚ σε σχέση με την παραμονή των παιδιών στο αυτοκίνητο.

Εξυπνότεροι στα καθημερινά

Κοιμηθείτε... για να γλιτώσετε από τους κλέφτες στο σπίτι σας!

Στην εποχή που οι ληστείες στα σπίτια, ακόμη και οι ένοπλες, έχουν αυξηθεί οφείλουμε όλοι να είμαστε ψύχραιμοι και κυρίως να γνωρίζουμε πώς πρέπει να αντιδράσουμε, εάν θέλουμε να γλιτώσουμε από κλέφτες στο σπίτι, προστατεύοντας πάνω απ’ όλα τη σωματική μας ακεραιότητα.

Εξυπνότεροι στα καθημερινά

Πάλι χάλασε; Γλιτώστε τα περιττά έξοδα από φθορές στο σπίτι!

Κι όμως υπάρχει τρόπος να αποφύγετε τα έκτακτα έξοδα που προκαλούν οι φθορές σε ένα σπίτι κι αυτός δεν είναι άλλος από τον τακτικό έλεγχο.