Δείτε το από άλλη γωνία

O μεσημεριανός υπνάκος ρίχνει την αρτηριακή πίεση

Μια νέα επιστημονική έρευνα έχει καλά νέα για όσους έχουν τη συνήθεια να απολαμβάνουν έναν σύντομο ύπνο το μεσημέρι, καθώς διαπίστωσε πως ο μεσημεριανός ύπνος ρίχνει την πίεση.

O μεσημεριανός υπνάκος ρίχνει την αρτηριακή πίεση

Μάλιστα αυτή η νέα έρευνα έγινε από Έλληνες επιστήμονες και συγκεκριμένα από ερευνητές, με επικεφαλής τον καρδιολόγο, δρα Μανώλη Καλλίστρατο, του Γενικού Νοσοκομείου «Ασκληπιείο» Βούλας.

Η νέα έρευνα παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο του Αμερικανικού Κολλεγίου Καρδιολογίας στην Ουάσιγκτον και βάσει αυτής, η συνήθεια που έχουν πολλοί άνθρωποι, και ειδικά οι κάτοικοι των μεσογειακών χωρών, να ξεκουράζονται τα μεσημέρια, απολαμβάνοντας ένα ολιγόωρο ύπνο, μπορεί να έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην καταπολέμηση της υπέρτασης.

Η έρευνα έγινε σε δείγμα 212 ατόμων με μέση ηλικία τα 62 έτη και μέση τιμή επιπέδων αρτηριακής πίεσης 129,9 mm Hg. Αξίζει δε να σημειωθεί πως ένας στους τέσσερις ήταν καπνιστής ή/και είχε διαβήτη.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν πως όσοι από τους συμμετέχοντες στην έρευνα απολάμβαναν έναν μεσημεριανό ύπνο, εμφάνιζαν και μειωμένα επίπεδα πίεσης.

Συγκεκριμένα, ο μεσημεριανός ύπνος (με μέση διάρκεια σχεδόν 50 λεπτά) σύμφωνα πάντα με την έρευνα, σχετίζεται με μια μέση μείωση της συστολικής πίεσης κατά 5,3 mm Hg. 

Παράλληλα οι ερευνητές εντόπισαν πως για κάθε μία ώρα πρόσθετου μεσημεριανού ύπνου η 24ωρη μέση συστολική πίεση μειωνόταν κατά 3 mm Hg, ενώ ενδιαφέρουσα ήταν και η διαπίστωση πως συνολικά η μέση διαστολική πίεση όσων κοιμούνταν τα μεσημέρια (76,2 mm Hg) ήταν μικρότερη σε σχέση με όσους δεν κοιμούνταν (79,5 mm Hg).

Τα ευρήματα της συγκεκριμένης έρευνας είναι ιδιαίτερα σημαντικά στην προσπάθεια μείωσης της υπέρτασης, η οποία συνδέεται με την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων, καθώς στην ουσία αποδεικνύεται πως μια απλή συνήθεια, που εύκολα και ανέξοδα μπορεί κανείς να υιοθετήσει, είναι ικανή να έχει ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα στη συνολική υγεία ενός ατόμου.

Μάλιστα οι ερευνητές εξηγούν πως αυτή η νέα έρευνα αποδεικνύει πως ο μεσημεριανός ύπνος έχει τα ίδια ευεργετικά αποτελέσματα για τον οργανισμό με την υιοθέτηση γνωστών υγιεινών πρακτικών όπως η μείωση κατανάλωσης αλατιού ή ο περιορισμός κατανάλωσης αλκοόλ, αλλά και με τη χρήση φαρμάκων κατά της υπέρτασης. 

Οι επιστήμονες τονίζουν πως ακόμα και μια πιο μικρή μείωση της πίεσης (της τάξεως των μόλις 2 mm Hg) έχει αποδειχτεί βάσει άλλων ερευνών, πως μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών προβλημάτων υγείας ακόμα και κατά 10%, άρα εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως ο μεσημεριανός ύπνος μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην υγεία της καρδιάς ενός ατόμου.

Αν δε συνδυαστεί με τη λεγόμενη μεσογειακή διατροφή, ένα μοντέλο που επίσης έχει αποδειχτεί πως προσφέρει σημαντικά οφέλη στην καρδιαγγειακή υγεία, τότε είναι φανερό, πως η στροφή των σύγχρονων ανθρώπων σε έναν τρόπο ζωής που για αιώνες είχαν υιοθετήσει οι κάτοικοι των χωρών στη Μεσόγειο (και φυσικά και οι Έλληνες των προηγούμενων γενεών) μπορεί να είναι η λύση για τη συνολική βελτίωση της υγείας και τη σταδιακή μείωση των καρδιαγγειακών νόσων που δυστυχώς τα τελευταία χρόνια παρουσιάζουν αύξηση εμφάνισης όχι μόνο στους άντρες αλλά και στις γυναίκες και μάλιστα εμφανίζονται και σε πιο μικρές ηλικίες.

Ο επικεφαλής της έρευνας κ. Καλλίστρατος διευκρινίζει: «Προφανώς, δεν θέλουμε να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να κοιμούνται για ώρες μέσα στη ημέρα, αλλά, από την άλλη, δεν θα πρέπει να νιώθουν ένοχοι, αν πάρουν ένα σύντομο υπνάκο, δεδομένων των δυνητικών ωφελειών για την υγεία τους», 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δείτε το από άλλη γωνία

6 πράγματα που δεν θα έτρωγε ποτέ μία διατροφολόγος

Ρωτήσαμε την Εκάβη Γεωργουσοπούλου, Διαιτολόγο-Διατροφολόγο, Msc, PhD c., ποια τρόφιμα όχι απλώς θα συνιστούσε στους πελάτες της να μην καταναλώνουν, αλλά δεν θα τα έτρωγε ποτέ ούτε η ίδια! Διαβάστε τι μας είπε.

Δείτε το από άλλη γωνία

H διαλείπουσα νηστεία είναι όντως πιο αποτελεσματική από την υποθερμιδική δίαιτα;

Αν και χρησιμοποιούνταν από την αρχαιότητα, μόλις πριν μερικά χρόνια οι επιστήμονες αποφάσισαν να το εξετάσουν πιο συστηματικά, να μελετήσουν δηλαδή το κατά πόσο η παρατεταμένη αποχή από το φαγητό μπορεί να επιφέρει μεταβολικά ή άλλα οφέλη στον ανθρώπινο οργανισμό. Τι ισχύει λοιπόν σχετικά με τη διαλείπουσα νηστεία;

Δείτε το από άλλη γωνία

Έτοιμοι για παραλία με ασκήσεις για κάψιμο λίπους στο σπίτι!

Θέλετε να μειώσετε το σωματικό βάρος σας αλλά δεν έχετε χρόνο για να πάτε στο γυμναστήριο; Ευτυχώς για εσάς υπάρχουν κάποιες ασκήσεις που είναι ιδανικές για κάψιμο λίπους και μπορεί κανείς εύκολα να τις κάνει στο σπίτι, χωρίς ειδικό εξοπλισμό.