Δείτε το από άλλη γωνία

O μεσημεριανός υπνάκος ρίχνει την αρτηριακή πίεση

Μια νέα επιστημονική έρευνα έχει καλά νέα για όσους έχουν τη συνήθεια να απολαμβάνουν έναν σύντομο ύπνο το μεσημέρι, καθώς διαπίστωσε πως ο μεσημεριανός ύπνος ρίχνει την πίεση.

O μεσημεριανός υπνάκος ρίχνει την αρτηριακή πίεση

Μάλιστα αυτή η νέα έρευνα έγινε από Έλληνες επιστήμονες και συγκεκριμένα από ερευνητές, με επικεφαλής τον καρδιολόγο, δρα Μανώλη Καλλίστρατο, του Γενικού Νοσοκομείου «Ασκληπιείο» Βούλας.

Η νέα έρευνα παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο του Αμερικανικού Κολλεγίου Καρδιολογίας στην Ουάσιγκτον και βάσει αυτής, η συνήθεια που έχουν πολλοί άνθρωποι, και ειδικά οι κάτοικοι των μεσογειακών χωρών, να ξεκουράζονται τα μεσημέρια, απολαμβάνοντας ένα ολιγόωρο ύπνο, μπορεί να έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην καταπολέμηση της υπέρτασης.

Η έρευνα έγινε σε δείγμα 212 ατόμων με μέση ηλικία τα 62 έτη και μέση τιμή επιπέδων αρτηριακής πίεσης 129,9 mm Hg. Αξίζει δε να σημειωθεί πως ένας στους τέσσερις ήταν καπνιστής ή/και είχε διαβήτη.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν πως όσοι από τους συμμετέχοντες στην έρευνα απολάμβαναν έναν μεσημεριανό ύπνο, εμφάνιζαν και μειωμένα επίπεδα πίεσης.

Συγκεκριμένα, ο μεσημεριανός ύπνος (με μέση διάρκεια σχεδόν 50 λεπτά) σύμφωνα πάντα με την έρευνα, σχετίζεται με μια μέση μείωση της συστολικής πίεσης κατά 5,3 mm Hg. 

Παράλληλα οι ερευνητές εντόπισαν πως για κάθε μία ώρα πρόσθετου μεσημεριανού ύπνου η 24ωρη μέση συστολική πίεση μειωνόταν κατά 3 mm Hg, ενώ ενδιαφέρουσα ήταν και η διαπίστωση πως συνολικά η μέση διαστολική πίεση όσων κοιμούνταν τα μεσημέρια (76,2 mm Hg) ήταν μικρότερη σε σχέση με όσους δεν κοιμούνταν (79,5 mm Hg).

Τα ευρήματα της συγκεκριμένης έρευνας είναι ιδιαίτερα σημαντικά στην προσπάθεια μείωσης της υπέρτασης, η οποία συνδέεται με την εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων, καθώς στην ουσία αποδεικνύεται πως μια απλή συνήθεια, που εύκολα και ανέξοδα μπορεί κανείς να υιοθετήσει, είναι ικανή να έχει ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα στη συνολική υγεία ενός ατόμου.

Μάλιστα οι ερευνητές εξηγούν πως αυτή η νέα έρευνα αποδεικνύει πως ο μεσημεριανός ύπνος έχει τα ίδια ευεργετικά αποτελέσματα για τον οργανισμό με την υιοθέτηση γνωστών υγιεινών πρακτικών όπως η μείωση κατανάλωσης αλατιού ή ο περιορισμός κατανάλωσης αλκοόλ, αλλά και με τη χρήση φαρμάκων κατά της υπέρτασης. 

Οι επιστήμονες τονίζουν πως ακόμα και μια πιο μικρή μείωση της πίεσης (της τάξεως των μόλις 2 mm Hg) έχει αποδειχτεί βάσει άλλων ερευνών, πως μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών προβλημάτων υγείας ακόμα και κατά 10%, άρα εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως ο μεσημεριανός ύπνος μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην υγεία της καρδιάς ενός ατόμου.

Αν δε συνδυαστεί με τη λεγόμενη μεσογειακή διατροφή, ένα μοντέλο που επίσης έχει αποδειχτεί πως προσφέρει σημαντικά οφέλη στην καρδιαγγειακή υγεία, τότε είναι φανερό, πως η στροφή των σύγχρονων ανθρώπων σε έναν τρόπο ζωής που για αιώνες είχαν υιοθετήσει οι κάτοικοι των χωρών στη Μεσόγειο (και φυσικά και οι Έλληνες των προηγούμενων γενεών) μπορεί να είναι η λύση για τη συνολική βελτίωση της υγείας και τη σταδιακή μείωση των καρδιαγγειακών νόσων που δυστυχώς τα τελευταία χρόνια παρουσιάζουν αύξηση εμφάνισης όχι μόνο στους άντρες αλλά και στις γυναίκες και μάλιστα εμφανίζονται και σε πιο μικρές ηλικίες.

Ο επικεφαλής της έρευνας κ. Καλλίστρατος διευκρινίζει: «Προφανώς, δεν θέλουμε να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να κοιμούνται για ώρες μέσα στη ημέρα, αλλά, από την άλλη, δεν θα πρέπει να νιώθουν ένοχοι, αν πάρουν ένα σύντομο υπνάκο, δεδομένων των δυνητικών ωφελειών για την υγεία τους», 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δείτε το από άλλη γωνία

Χρήσιμα tips για ασφαλή οδήγηση σκάφους

Ένα από τα μεγαλύτερα προνόμια του να ζει κανείς στην Ελλάδα, είναι πως μπορεί να απολαμβάνει τη θάλασσα σχεδόν όλο το χρόνο, ειδικά αν διαθέτει δικό του σκάφος. Αν και εσύ ανήκεις στους «τυχερούς», δες μια σειρά από tips για ασφαλή οδήγηση σκάφους, που θα σε βοηθήσουν να αποφύγεις τις συγκρούσεις με άλλα πλεούμενα.


Δείτε το από άλλη γωνία

Καρκίνος του Δέρματος: Πρόληψη & Θεραπεία

Η λέξη "καρκίνος" πάντα αγχώνει κάθε άνθρωπο και οποιοσδήποτε εύχεται να μη χρειαστεί ποτέ να αντιμετωπίσει ο ίδιος και οι οικείοι του την επάρατη νόσο. Αλλά ειδικά στην περίπτωση του καρκίνου του δέρματος, δεν είναι όλα θέμα "τύχης", αλλά σωστής ενημέρωσης.

Δείτε το από άλλη γωνία

Τι είναι ο οικογενειακός γιατρός και πώς μπορεί να μας βοηθήσει;

Από την 1η Ιανουαρίου 2019 ένας νέος θεσμός μπήκε (θεωρητικά) στη ζωή μας, κι αυτός δεν είναι άλλος από τον οικογενειακό γιατρό, που έρχεται να διευκολύνει την πρόσβασή μας στη δημόσια υγεία. Τι όμως συμβαίνει και τι πρέπει να γνωρίζουμε;